Jag är glad i magen

Shohej! Jag är värsta glad i magen xD haha ni vet väl vad jag menar? När man är kär är man glad i magen xD haha. Jag sitter och lyssnar på Seals olika låter och bara njuter. Vilken röst! Gosh. haha. Pappa var här nyss och då fick jag mitt efterlängtade minneskort. Åh. Allt är så bra just nu. hihi.
 Fast... nu kom mamma och pappa. Dom har varit på möte om Mattias klassresa. Seriöst, dom måste betala 1200 kronor för att han ska få följa med. Jag förstår inte varför det ska behöva vara så där? Varför kan man inte välja ett billigare ställe isånnafall? Alla kanske inte har råd att lägga ut så mycket för sitt barn. Jag blir jävligt arg när jag hör sånt här. För en klassresa ska väl kunna vara en möjlighet för alla? Blä! I våran klass gjorde vi så att vi kollade hur mycket pengar vi hade i klasskassan och sen åkte vi dit vi hade råd. Det handlar ju inte om vart man åker. Det handlar ju om att få spendera tid tillsammans med klassen, kanske för sista gången. En förälder ska väl inte behöva gå hemma och må dåligt för dom inte kan lägga ut pengar för sitt barn. Inte ha råd att betala en resa. Nu är det inte så att mamma och pappa inte har råd att betala men det är klart det känns i plånboken.
Vad tycker ni? Ska man behöva lägga ut pengar själv för en klassresa
 Om en timme börjar DH! Weei. är dock inte lika glad längre xD Men men. Robin har skickat sms till mig i en timme nu och sagt att han ska ringa när som helst. hmhm. jag undrar när han ringer. Han har nog något viktigt att säga..

Kommentarer
Postat av: Lizette

"Det handlar ju om att få spendera tid tillsammans med klassen"

Haha, det gjorde verkligen vi på våran klassresa ;) haha. Vi fyra spenderade den mesta tiden i vår lilla stuga och tillsammans med klassen om dom kom till oss xD

2008-04-22 @ 20:31:27
URL: http://lizettenilsson.blogg.se
Postat av: robinsmalin

Men Liz, Det var ju bara för att vi var outsiders. Hahah :)

2008-04-22 @ 20:58:32
URL: http://robinsmalin.blogg.se
Postat av: Ida

Meeen det är ju faktiskt MOT LAGEN att behöva betala
mmer än 50kr när det rör skolsaker :O

2008-04-22 @ 21:58:33
URL: http://idaeklund.blogg.se
Postat av: malin

Ja men det är föräldrarna som har ordnat allting så det har inget med skolan och göra, Säger dom. Men det jag inte förstår är hur det inte kan ha med skolan att göra med tanke på att dom är borta på skoltid...?

2008-04-23 @ 16:07:45
URL: http://robinsmalin.nlogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
remember me?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0